Партньори:
СПИСАНИЕ СПОРТ И НАУКА

Обсъждане на законопроекти за изменение и допълнение на Закона за физическото възпитание и спорт

06.02.2014

  ДО

  Г-Н СЕРГЕЙ СТАНИШЕВ

  ПРЕДСЕДАТЕЛ НА  БСП

 

  ДО

  Г-Н ДИМИТЪР ДЪБОВ

  ЗАМ. ПРЕДСЕДАТЕЛ НА БСП

 

  ДО

  Г-Н ЯНАКИ СТОИЛОВ

  ЗАМ. ПРЕДСЕДАТЕЛ НА БСП

 

  ДО

  Г-Н ХРИСТО МОНОВ

  ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ПК ПО ВЪПРОСИТЕ НА ДЕЦАТА,

  МЛАДЕЖТА И СПОРТА

 

  ДО

  Г-Н ГЕОРГИ МЪРКОВ

  ЗАМ.ПРЕДСЕДАТЕЛ НА ПК ПО ВЪПРОСИТЕ НА ДЕЦАТА,     

  МЛАДЕЖТА И СПОРТА И ПРЕДСЕДАТЕЛ НА СЪВЕТА ЗА   

  СПОРТ, ЗДРАВОСЛОВЕН ЖИВОТ И ХОРА В НЕРАВНОСТОЙНО    

  ПОЛОЖЕНИЕ НА БСП

 

 

               УВАЖАЕМИ Г-Н СТАНИШЕВ,

      УВАЖАЕМИ Г-Н ДЪБОВ,  Г-Н СТОИЛОВ,   Г-Н МОНОВ И    

      Г-Н МЪРКОВ,

 

      На 7 февруари 2014 год. се проведе трето по ред обществено обсъждане на два от предложените законопроекти за изменение и допълнение на Закона за физическото възпитание и спорт – тези  на народните представители г-н Т.  Киряков от една страна и на г-н Г. Мърков и г-н Хр. Монов от друга.

Срещата се проведе със съдействието на съвета по спорт към БСП, като основната цел беше да се намерят взаимно-приемливи допирни точки между двата  законопроекта  в интерес на спортните организации, а не  тяхното противопоставяне.

В обсъждането взеха участие трима народни представители – г-н Т. Киряков, г-н Деян Дечев и г-н Г. Мърков, председатели  на столичните обединени спортни клубове - „Академик“, ЦСКА, „Славия“, „Левски - Драгалевци“, „Левски“ „Локомотив“, както и  членове на УС на БСФС.  За съжаление, се оказа невъзможно обединението на двата проекта, поради принципни различия на философията върху която са изградени. Тези различия се изразяват най-вече в следното:

  1. Във законопроекта на г-н Т. Киряков:

- изкуствено се създават устойчиви конфликтни зони между спортните организации и спортните кадри за разпределение на комплексните спортни съоръжения.

- в този законопроект се създават условия законово да се оправдаят различни форми за явна или скрита приватизация на спортната база, държавна и общинска собственост.

- така предложения законопроект, ще улесни продължаващото разграбване и опустошаване на изградени спортни бази – центрове на олимпииска спортна подготовка и спортна деиност във общините (ЦСКА, „Левски“, „Академик“, „Локомотив“, „Славия“ и други такива, изградени в Областните центрове на България )

- като цяло, този законопроект създава впечатление за силна лобистка зависимост, тъй като очевидно обслужва икономическите интереси на малка група спортни клубове, ползващи от години държавни и общинскиспортни обекти, на които извършват търговска дейности предоставят преди всичко платени спортни услуги. Той не отчита масовата практика в страната, където Общините оказват всестранна подкрепа на аматьорските спортните клубове и техни сдружени.

       2. Законопроектът подготвен от народните представители г-н Хр. Монов и г-н Г. Мърков, очевидно е съобразен с два съществени момента, имащи пряко отношение за оптимизиране на системната организация на спорта в България:

            2.1    Даваме си сметка, че за цялостното изграждане на съвременна система за спорт и здраве на нацията, е необходим изцяло нов закон за спорта. Убедени сме, че предлаганите от г-н Хр. Монов и г-н Г. Мърков изменения и допълнения на ЗФВС, са в не само в  правилната посока, но представляват необходими стъпки за преодоляване на негативните тенденции действащи вече 23 години, за дезорганизация на спортното движение.

           2.2 Законопроекта предвижда разгръщане потенциала на бившите дружества /сега ОСК - ЦСКА, „Левски“, „Академик“, „Локомотив“, „Славия“ и други/ някой от които вече чевстваха , а на други предстои да празнуват 100 годишната си история.

           2.3 Във всички  Европейски държави функционират сдружения на спортни клубове на общинско и ведомствено равнище. В момента в тях е съсредоточен спортния елит на Обединена Европа.

           2.4 Изпълнява се и изисването за автономност както на националните спортни и туристически организации, така също и на Българските спортни федерации, чрез замяна на лицензионния режим, с облекчен регистрационен такъв.

С изключение на България, в нито една друга европейска държава, не се прилага държавно лицензиране на обществени спортни организации, членуващи от десетилетия в Европейски и световни структури, признати от МОК и непротиворечащи на други закони на страната.

          Считаме, че предложения законопроект, изготвен  от г-н Хр. Монов и г-н Г. Мърков,

  1. Категорично се противопоставяме на всякакви опити за;    

 

  1. Категорично настояваме за решителни реформи в българския спорт, изразяващи се в следното;

 

 

  1. Категорично подкрепяме законопроекта подготвен от народните представители  Г.Мърков и Хр. Монов. Той беше изработен с нашето активно участие, съответства на публичните интереси на спортните организации и отразява основните приоритети на Националната стратегия и националните програми за развитие на физическото възпитание и спорта в страната.

 

         Уважаеми народни представители,

 

 

  

    Съгласно решение на УС на БСФС и съгласувано със:

 

  Председател на ОСК  „Академик“- София - Лъчезар Динчев

  Председател на ЦСКА – Георги Калчев

  Председател на ОСК  „Локомотив“ – Даме Стойков

  Председател на ОСК  „Славия“ – Владимир Димитров

  Председател на ОСК  „Левски – Драгалевци“- Стоян Стоянов

  Зам. председател на ОСК „Спартак“ - Варна – Иван Иванов

  Председател на ОСК  „Черно море“ – Варна  - Бончо Бонев

  Председател на ОСК „Тунджа“-Ямбол - Иван Чолаков

  Председател на ОСК ДФС „Горна Оряховица” – Стефчо Събчев

  Председател на ОСК  „Академик“ – Пловдив – Светослав Цеков

  Председател на ОСК „Локомотив“-Пловдив – Василис Дамянидис

  Председател на ОСК  „ Дунав“- Русе - ген. Александър Стефанов

  Председател на ОСК  „Локомотив“- Русе – Любомир Ковачев

  Председател на ОСК „Спартак“- Плевен – Михаил Георгиев

  Председател на ОСК „Марек” – Дупница – Явор Тодоров

 

 

   Проф. Светослав Иванов

   Председател на БСФС